Guatemala: Volcanic Eruption - Situation Report No. 2 (as of 07 June 2018)
Guatemala: Volcanic Eruption - Situation Report No. 2 (as of 07 June 2018)


Highlights
- The number of people in shelters continues to rise. Although official shelters are operational, those who have self-sheltered remain unaccounted for.
- Search and rescue is ongoing, with personnel in affected areas working under high-risk conditions.
- The Volcán de Fuego volcano continues to be active. On 6 June, authorities reported a pyroclastic flow down the El Jute and Las Lajas ravines, prompting the evacuation of at-risk communities in the area.
Destacados
- El número de personas en albergues continúa aumentando, hay albergues oficiales y auto albergues en casas particulares. Estas últimas no se han podido cuantificar.
- Continúan las acciones de búsqueda y rescate de personas con condiciones de alto riesgo para personal de socorro que está trabajando en el área.
- Volcán de Fuego continúa con actividad, el día de ayer autoridades informaron del descenso de flujo piroclástico por las barrancas El Jute y Las Lajas, por lo que se activaron evacuaciones de comunidades en riesgo.