Humanitarianresponse Logo

Turkey | Syria: Recent Developments in North-western Syria (Idleb Governorate and Afrin District) as of 7 Feb 2018 تركيا | سورية: أحدث التطورات في شمال غرب سورية (محافظة إدلب ومنطقة عفرين)

 

 

 

Highlights

  • Hostilities in Idleb Governorate continue to cause casualties and displacement among civilians. Saraqab town and surrounding communities were affected the most during the reporting period, with reports indicating that most of the town’s population have displaced.
  • Attacks on civilian infrastructure in Idleb Governorate continue with at least ten attacks on health care facilities reported between 29 January and 06 February. Schools, local markets, as well as water and sanitation infrastructure were reportedly also impacted by hostilities.
  • The Camp Coordination and Camp Management Cluster tracked a total of 304,203 displacements (some might be secondary displacements) between 15 December and 29 January. Of the total, 272,861 displacements were tracked from southern rural Idleb to central and northern Idleb.
  • In Afrin district, internal displacement from border communities to the central part of Afrin district continues. It is estimated that between 15,000 to 30,000 people have been displaced since 20 January; however, these figures are extremely difficult to verify due to the lack of a formal IDP tracking mechanism and the low presence of humanitarian organizations in the district.
     

 

أهم الأحداث

لا تزال الأعمال القتالية في محافظة إدلب تتسبب في سقوط ضحايا وموجات نزوح في صفوف المدنيين. وقد تأثرت بلدة سراقب والقرى المحيطة بها أكثر من غيرها خلال الفترة المشمولة بالتقرير، حيث تشير التقارير الواردة إلى أن معظم سكان البلدة قد نزحوا منها.

لا تزال الهجمات التي تستهدف البنية التحتية المدنية مستمرة في محافظة إدلب، وقد تم الإبلاغ عن عشر هجمات على الأقل على مرافق الرعاية الصحية خلال الفترة من 29 كانون الثاني/يناير إلى 6 شباط/فبراير. وتفيد التقارير الواردة بأن المدارس والأسواق المحلية، فضلاً عن البنى التحتية للمياه والصرف الصحي، قد تأثرت أيضاً بالأعمال العدائية.

تتبعت مجموعة تنسيق المخيمات وإدارتها إجمالاً 304,203 حالة نزوح (قد يكون بعضها نزوحاً متكرراَ) خلال الفترة من 15 كانون الأول/ديسمبر إلى 29 كانون الثاني/يناير. ومن هذا المجموع، تم تعقب 272,861 حالة نزوح من ريف إدلب الجنوبي إلى وسط وشمال إدلب.

وفي منطقة عفرين، يتواصل النزوح الداخلي من المجتمعات الحدودية إلى الجزء الأوسط من منطقة عفرين. وتشير التقديرات إلى أن ما بين 15,000 و30,000 شخص قد نزحوا منذ 20 كانون الثاني/يناير؛ ومع ذلك، يصعب التحقق من هذه الأرقام نظراً لعدم وجود آلية رسمية لتتبع النازحين، ومحدودية وجود المنظمات الإنسانية في تلك المنطقة.

Organization(s): 
United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs
Original Publication Date: 
07 Feb 2018
Document type: 
Situation Report
Theme(s): 
Public Information and Advocacy
Coordination hub(s): 
Gaziantep
Disaster(s)/Emergency: 
Syria: Crisis 2011-2017